A A A

IMPORTANT !!!

04 Noiembrie 2024 | 20

DISPOZIȚIE
nr.3 din 04 noiembrie 2024 privind deblocarea temporară, a judecătorilor Judecătoriei Strășeni, sediul Central, pentru repartizarea unor categorii de dosare civile (valoarea redusă)
Conform statelor de personal la Judecătoria Strășeni sunt 14 judecători, dintre care 8 judecători la sediul central și 6 judecători la sediul Călărași.
Prin Hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr.262/18 din 16 mai 2024 cu privire la Cererile unor judecători privind transferul în unele instanțe judecătorești, au fost admise cererile unor judecători privind transferul în unele instanțe judecătorești, inclusiv s-a acceptat și cererea de transfer a judecătorului Ala Ucraințeva, începând cu 01 septembrie 2024.
Prin ordinul vicepreședintelui interimar al Judecătoriei Strășeni, nr.203-P din 18 iulie 2024, judecătorului Mihaela Timotin, i-a fost acordat concediu parțial plătit pentru îngrijirea copiilor până la vârsta de 3 ani.
Prin Ordinul nr.251-P din 03 septembrie 2024 judecătorului Angelica Tonu i-a fost acordat concediu de maternitate începînd cu data de 02 septembrie până la 05 ianuarie 2025, inclusiv.
Potrivit Hotărârii Consiliului Superior al Magistraturii nr. 559/37 din 21 decembrie 2023 cu privire la desemnarea judecătorilor instanțelor judecătorești pentru exercitarea atribuțiilor judecătorului de instrucție pentru perioada anilor 2024 - 2020, judecătorul Judecătoriei Strășeni (sediul Călărași), Valeriu Arhip, a fost desemnat judecător supleant pentru exercitarea atribuțiilor judecătorului de instrucție în cadrul Judecătoriei Strășeni (sediul Călărași).
Prin ordinul Președintelui interimar al judecătoriei Strășeni nr.122 din 17.05.2024 cu privire la stabilirea procentajului în PIGD a repartizării dosarelor judecătorului de instrucție(supleant) judecătorului Valeriu Arhip i-a fost stabilit 50% spre repartizare a cauzelor civile, penale și contravenționale în Programul Integrat de Gestionare a Dosarelor.
Prin ordinul Președintelui interimar al Judecătoriei Strășeni, nr.295-P din 28 octombrie 2024, judecătorului Judecătoriei Strășeni (sediul Călărași), Igor Sîma i-a fost acordat concediu anual de odihnă pentru perioada de activitate 25.03.2024-25.03.2025 cu durata de 15 zile calendaristice, începând cu 11 noiembrie 2024 pînă la 25 noiembrie 2024, inclusiv.
Astfel, prin prisma Capitolului III, pct. 9 al Regulamentului cu privire la ordinea internă a instanțelor judecătorești, aprobat prin Hotărârea CSM nr. 503/17 din 3 iunie 2014, activitatea judecătoriilor și a curților de apel este dirijată de președinte, asistat, în cazurile prevăzute de lege, de vicepreședinte, care coordonează, controlează și asigură funcționarea instanței. în absența președintelui, atribuțiile acestuia sunt exercitate, în modul stabilit, de către vicepreședinte, sau, în cazul absenței ambilor, de către un alt judecător.
în acord cu art. 16/1 alin. (1) lit. c), f), i) al Legii privind organizarea judecătorească nr. 514/06.07.1995, Președintele instanței judecătorești: coordonează activitatea judecătorilor pentru a asigura judecarea cauzelor în termen rezonabil, distribuie sarcinile între judecători; asigură specializarea și perfecționarea profesională a judecătorilor instanței și verifică procesul de repartizare aleatorie a dosarelor parvenite în instanță spre examinare.
în concordanță cu pct. 2, 5, 7 lit. b), c) și pct. 8 din Hotărârea CSM nr. 1 10/5 din 5 februarie 2013 cu privire la aprobarea Regulamentului privind modul de distribuire aleatorie a dosarelor pentru examinare în instanțele judecătorești, distribuirea aleatorie a dosarelor se efectuează conform prevederilor art.61 din Legea privind organizarea judecătorească, art. 344 Cod de procedură penală și art. 168 Cod de procedură civilă, fiind obligatorii pentru toate instanțele judecătorești. Fișa de repartizare și încheierile ulterioare de redistribuire aleatorie a cauzei se anexează în mod obligatoriu la fiecare dosar.
La distribuirea aleatorie, PIGD i-a în considerație dacă pentru categoria corespunzătoare de dosare există complete specializate, identifică volumul de muncă al judecătorilor în baza gradelor de complexitate prestabilite în PIGD pentru fiecare categorie de dosar. Alte criterii care stau la baza distribuirii aleatorii sunt tipul dosarului (civil, penal, contravențional), procedura de examinare (procedura în ordonanță, contencios administrativ, apel, recurs), precum și sarcina deplină sau parțială a judecătorului (procentul redus stabilit prin Hotărârea CSM pentru președinții și vicepreședinții instanțelor de judecată, membrii Colegiului disciplinar, Colegiului pentru selecție și a Colegiului de evaluare). Conform procedurii de distribuire aleatorie prin intermediul PIGD, dosarele se repartizează aleatoriu o singură dată. în cazurile în care, pe parcursul desfășurării procesului, apar incidente procedurale, se aplică
următoarele reguli: dacă judecătorul căruia i-a fost repartizată cauza este în imposibilitatea de a continua judecarea acesteia din motivul transferării la o altă instanță, promovării, suspendării, detașării sau eliberării din funcție, persoana responsabilă, în temeiul unei încheieri motivate a președintelui instanței judecătorești, asigură, prin intermediul PIGD, redistribuirea aleatorie a dosarului altui judecător, sau altui complet de judecată, cu excepția cazurilor de prelungire a împuternicirilor prevăzute de art.261 din Legea cu privire la statutul judecătorului, de către CSM.Dacă judecătorul căruia i-a fost repartizată cauza este în imposibilitate de a continua examinarea acesteia din motiv că se află în concediu medical care depășește 60 de zile consecutive sau în urma eliberării din funcție sau decesului, persoana responsabilă, în temeiul unei încheieri motivate a președintelui instanței judecătorești, asigură, prin intermediul PIGD, redistribuirea aleatorie a dosarului altui judecător sau altui complet de judecată; în cazul în care judecătorul pleacă în concediu anual de odihnă pentru o perioadă care depășește jumătate din durata totală a concediului anual de odihnă pentru anul curent, președintele instanței dispune,
printr-o încheiere motivată, blocarea (bifarea) acestuia cu 5 zile calendaristice înainte de plecarea în concediu, iar deblocarea judecătorului se va face din ziua revenirii la serviciu, cu excepția Curții Supreme de Justiție. Președintele instanței poate dispune deblocarea (bifarea) temporară a judecătorului și în cazuri justificate, cu emiterea unei încheieri motivate. Raportând la caz împrejurările descrise și normele de drept invocate supra, ținând cont de faptul că judecătorul Valeriu Arhip, este desemnat judecător supleant pentru exercitarea atribuțiilor judecătorului de instrucție în cadrul Judecătoriei Strășeni (sediul Călărași), și faptul că judecătorului Igor Sîma i-a fost acordat concediul anual de odihnă, cît și de faptul că urmează a fi fluidizată situația de criză creată la Judecătoria Strășeni, sediul Călărași, întru respectarea termenelor rezonabile de examinare a cauzelor civile cât și a materialelor ce țin de competența judecătorului de instrucție, evitarea încălcării drepturilor justițiabililor, precum și repartizarea în mod efectiv, echitabil și real sarcinile între judecători, în vederea devansării situației create, consider stringent și necesar de a repartiza temporar, pentru perioada 04 noiembrie 2024 - 04 decembrie 2024, judecătorilor din sediul Central completului Civil, dosarele civile care potrivit cadrului normativ se judecă fără citarea părților (cererile cu valoare redusă) ce vor fi depuse în sediul Călărași, în acest interval de timp. în conformitate cu art. 16/1 alin. (1) lit. c), f), i) al Legii privind organizarea judecătorească nr. 514/06.07.95, pct. 2, 5, 7 lit. c), 8 din Hotărârea CSM nr.110/5 din 5 februarie 2013 cu privire la aprobarea Regulamentului privind modul de distribuire aleatorie a dosarelor pentru examinare în instanțele judecătorești,-
DISPUNE:
Repartizarea temporară pentru perioada 04 noiembrie 2024 - 04 decembrie 2024 judecătorilor din sediul Central, dosarele civile care potrivit cadrului normativ se judecă fără citarea părților (cererile cu valoare redusă) ce vor fi depuse în sediul Călărași.
Președintele interimar
al Judecătoriei Strășeni Sergiu OSOIANU

Dispoziția o puteți vizualiza AICI