

Judecătoria Strășeni
COMISIA DE CONCURS
ANUNŢ
cu privire la desfăşurarea concursului pentru ocuparea
funcţiilor publice vacante/temporar vacante din cadrul
Judecătoriei Strășeni
În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, Judecătoria Strășeni anunță concurs pentru ocuparea funcţiilor publice vacante:
1. Grefa secretariatului
– Asistent judiciar, perioadă determinată – 1 unitate (sediul Călărași)
perioadă determinată - 1 unitate (sediul central Strășeni)
– Grefier, perioadă determinată - 1 unitate (sediul Călărași)
Scopul general al funcției : Contribuie la înfăptuirea justiției prin acordarea sprijinului necesar judecătorului la înfăptuirea actului de justiție.
Sarcinile de bază ale funcției de asistent judiciar:
a) pregătirea actelor normative și a informației necesare judecătorului pentru examinarea cererilor, materialelor a cauzelor civile, penale, contravenționale;
b) verificarea actelor prezentate și anexate la dosar de către participanții la proces;
c) elaborarea proiectelor de acte procesuale;
d) asigură, de comun acord cu grefierul, lucrările de secretariat asupra dosarului, din momentul repartizării acestuia judecătorului, şi pînă la executarea actului de dispoziţie, inclusiv publicarea şi depersonalizarea hotărîrilor pe pagina web a instanţei judecătoreşti.
Scopul general al funcției: Contribuie la înfăptuirea actului de justiție în conformitate cu standartele stabilite prin acordarea sprijinului necesar judecătorului, asigurarea suportului administrativ și organizațional în scopul desfășurării efective a procesului de judecată.
Sarcinile de bază ale funcției de grefier:
a) realizarea acțiunilor procedurale necesare pregătirii cauzelor spre examinare;
b) asigurarea suportului organizațional și tehnic pentru buna desfășurare a procesului de judecată;
c) realizarea acțiunilor procedurale după finalizarea ședinței de judecată;
d) afișează pe panoul informativ informația cu privire la cauzele numite spre examinare;
e) întocmește actele procesuale prevăzute de legislația în vigoare.
2. Serviciul generalizare, sistematizare, monitorizare a practicii judiciare și relații publice
– Șef serviciu, perioadă nedeterminată – 1 unitate (sediul central Strășeni).
– Specialist principal, perioadă determinată – 1 unitate (sediul central Strășeni).
- Specialist superior, perioadă nedeterminată - 1 unitate(sediul Călărași)
Scopul general al funcției: Contribuie la generalizarea, sistematizarea și unificarea practicii judiciare în procesul de înfăptuire a justiției, asigură accesul publicului la justiție, furnizează informații de interes public.
Sarcinile de bază:
a) analiza și generalizarea practicii judiciare cu elaborarea propunerilor;
b) examinarea petițiilor/cererilor privind accesul la informație;
c) asigurarea plasării informațiilor pe pagina web a instanței;
d) elaborarea notelor explicative privind activitatea instanței de judecată.
3. Serviciul traducători și interpreți
– Specialist principal, perioadă nedeterminată – 1 unitate (sediul central Strășeni).
– Specialist principal, perioadă nedeterminată – 2 unități (sediul Călărași).
Scopul general al funcției: Contribuie la realizarea drepturilor și libertăților justițiabililor și vizitatorilor instanței, asigurând traducerea în/din limba rusă a actelor judecătorești.
Sarcinile de bază:
a) punerea în aplicare a actelor legislative și normative în domeniul său de competență;
b) asigurarea interpretării declarațiilor participanților la proces în timpul ședințelor de judecată;
c) acordarea sprijinului necesar judecătorului la exercitarea actului de justiție.;
d) asigurarea traducerii complete, exacte a hotărîrilor și a altor materiale, traducerea cărora se solicită.
4. Serviciul financiar-economic
– Specialist principal, pe perioadă nedeterminată – 1 unitate (sediul central Strășeni).
Scopul general al funcției: Asigurarea organizării corecte a evidenței contabile în conformitate cu prevederile legii contabilității și altor acte normative ce reglementează domeniul respectiv.
Sarcinile de bază:
a) organizează și asigură ținerea continuă a contabilității;
b) supraveghează gestionarea mijloacelor financiare conform destinației în baza planurilor de finanțare;
c) asigură controlul asupra utilizării corecte și cu economie a mijloacelor financiare;
d) contribuie la efectuarea inventarierii patrimoniului instanței;
e) întocmirea și prezentarea rapoartelor financiare trimestriale și anual.
5. Secția evidență și documentare procesuală
- Specialist principal, perioadă nedeterminată - 1 unitate (sediul Strășeni)
Sarcinile de bază:
Efectuarea lucrărilor automatizate și manuale de evidență și documentare procesuală prin implementarea procedurilor moderne în scopul eficientizării activității instanței judecătorești și prestării serviciilor publice de calitate
Sarcinile de bază:
a) Ţine evidenţa dosarelor penale și contravenționale;
b) primirea și înregistrarea electronică a cauzelor penale și contravenționale în Programul Integrat de Gestionare a Dosarelor;
c) Întocmirea rapoartelor statistice, note informative și răspunsuri la interpelările remise spre executare;
d) Asigură transmiterea dosarelor și materialelor în arhiva instanței.
6. Serviciul asigurare tehnico-materială
- Administrator, pe perioadă nedeterminată - 1 unitate (sediul Călărași). (Studii medii de specialitate)
a) asigurarea activității de administrare a clădirii instanței;
b) planificarea, organizarea și distribuirea materialelor și accesoriilor necesare desfășurării activității personalului administrativ din cadrul instanței;
c) coordonarea activității personalului de deservire a clădirii, urmărirea calității muncii acestora.
Condiţii de participare la concurs:
Condiţii de bază
Cerinţe specifice pentru ocuparea funcțiilor publice vacante:
Persoanele interesate pot depune personal Dosarul de concurs:
a) formularul de participare;
b) copia buletinului de identitate;
c) copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
d) copia carnetului de muncă;
e) adeverinţa medicală;
f) certificat de cazier judiciar;
g) Curriculum Vitae;
Bibliografia concursului:
Constituţia Republicii Moldova
Acte normative în domeniul serviciului public
Acte normative în domeniul de specialitate
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a fi verificată veridicitatea lor.
În situaţia în care dosarul de concurs se depune prin poştă sau e-mail, prevederile sus menționate se aplică la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs.
Certificatul medical şi cazierul judiciar pot fi înlocuite cu declaraţii pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire.
Data limită de depunere a dosarului pentru concurs:
Termenul limită de depunere a dosarului pentru concurs este – 26 februarie 2021.
Informație: (0237) 2-38-07, (0237) 2-85-10, mun. Strășeni, str. Ștefan cel Mare 98
e-mail: jst@justice.md